Smješten u London 1970-ih, film istražuje kako je zapravo nastala Zlica od Opaka, jedna od istovremeno najstrašnijih i najdražih Disneyjevih zlikovica!
U želji da postane slavna dizajnerica Cruella stiže u London. Njen osjećaj za modu primjećuje barunica Von Hellman, inače modna legenda. No, njihov odnos pokreće niz događaja i otkrića koja će dovesti do toga da Cruella oslobodi svoju opaku stranu i postane osvetoljubiva Zlica od Opaka.
Zlica od opaka, ikonička Cruella de Vil, prošla je transformaciju od izrazite negativke s glasom Betty Lou Gerson (crtić “101 dalmatinac”) i u tijelu Glenn Close (igrani film) do neshvaćene antagonistice u tumačenju mlade oskarovke i zvijezde “La La Landa” Emme Stone.
Sve je u filmu vodi k dalmatincima, počevši od crnih mrlja na bijelom papiru školskog dnevnika, nalik točkicama/pjegama na njihovoj koži. Ipak, mlađa Cruella, zasad, ne ganja dalmatince da bi od njih napravila kaput. Kad to i pomisli, “Od njih bi bili bajoslovni kaputi”, brzo će reći “šalim se”, kako se ne bi oglasila PETA.
Ova Cruella ni ne puši cigarete, niti nosi prepoznatljivi cigaršpic i trese pepeo gdje god stigne. Politička korektnost je napravila svoje, a treba i paziti na dobni predikat “PG-13”. Međutim, tračak subverzije i crnog humora može se naći u filmu prilično zarazne energije koji je manje “bajkovit” u odnosu na “Gospodaricu zla” s Angelinom Jolie (o zlikovki iz “Uspavane ljepotice”) kao Disneyjevu direktnu prethodnicu u pogledu “humaniziranja” negativke.
Cruellu upoznajemo u Britaniji sredinom šezdesetih kao problematičnu klinku po imenu Estella (Tipper Seifert-Cleveland). “To je okrutno, zoveš se Estella ne Cruella”, govori joj majka (Emily Beecham) i usađuje ideju za buduće umjetničko ime.
Nakon nesretne smrti majke, u trenutku kad se našla s kraljicom mode, modnom dizajnericom baronicom Von Hellman (oskarovka Emma Thompson), Estella odrasta u Londonu kao siroče zajedno s dvojicom vršnjaka-prevaranata (odrasle ih glume Paul Walter Hauser i Joel Fry).
Potom prolazi put od Pepeljuge, ribajući podove u londonskoj robnoj kući “Liberty”, kroz koju će Gillespiejeva kamera “scorseseovski” proći u jednom neprekinutom kadru, do Baroničine asistentice u svijetu visoke mode gdje je oduvijek htjela ući s željom da bude modna dizajnerica.
Film je kostimografski/scenografski izvanredan (pohvale za Jenny Beavan/Fionu Crombie) i općenito se radi o audiovizualnoj poslastici zahvaljujući punk-rockerskoj evokaciji sedamdesetih u tonu i slici, odgovarajućoj liku i djelu đavolje Cruelle de Vil.
Zlica (2021) – Online s prijevodom
Više filmova koji se trenutno nalaze u kino dvoranama Hrvatske pogledajte OVDJE