BusinessLux

Bogataši potiču kupnju i prodaju luksuznih marki unatoč strahu od inflacije i recesije

Cijene hrane, benzina i putovanja skočile su tijekom prošle a naročito tijekom ove godine – čini se da bogati sliježu ramenima te još uvijek potiču kupnju i prodaju luksuznih brendova, gdje tenisice mogu koštati i 1200 eura, a sportski automobili lako prelaze 300 000 eura.

Kompanije koje opskrbljuju ultrabogate, uključujući Ferrari i matične tvrtke Diora, Louisa Vuittona i Versacea, izvješćuju o snažnoj prodaji i o povećavaju svoje prognoze dobiti. Dobri rezultati dolaze čak i dok se nad gospodarstvom nadvijaju strahovi od recesije. Walmart, Best Buy, Gap i drugi koji su smanjili svoje financijske izglede, navode kao razlog smanjenje potrošnje među potrošačima s nižim primanjima pritisnutim inflacijom.

Neumorna snaga u kategoriji luksuza u skladu je s prošlim gospodarskim usporavanjima, kažu stručnjaci, pri čemu su bogati često posljednji koji će osjetiti posljedice zbog jastuka koji pruža njihovo ekstremno bogatstvo. Među jet setom, stalna potrošnja također signalizira kako skupe kupnje često služe kao statusni simboli.

“Imati simbole moći unutar svog plemena moćna je stvar”, rekao je Milton Pedraza, osnivač i izvršni direktor Luxury Institutea, tvrtke za istraživanje tržišta i upravljanje poslovanjem. “Ti simboli moći još uvijek imaju veliku važnost u “plemenima” ultra-bogatih.”

Louis Vuitton, primjerice, nudi par tenisica za 1230 eura, kao i torbu koja košta 2370 eura. Matična tvrtka brenda visoke mode LVMH, koja također posjeduje Christian Dior, Fendi i Givenchy, izvijestila je o organskom rastu prihoda od 21% na 36,7 milijardi eura (37,8 milijardi dolara) u prvoj polovici 2022. u usporedbi s prošlom godinom.

U Versaceu, gdje cijena za par cipela ili košulju s kragnom može lako premašiti 1.000 eura, tromjesečni prihod porastao je za gotovo 30% na 275 milijuna dolara u odnosu na godinu dana prije kada se isključi učinak kretanja valute. Njegova matična tvrtka Capri Holdings, koja također posjeduje Michael Kors i Jimmy Choo, rekla je da su ukupni prihodi porasli za 15% na 1,36 milijardi dolara u tom razdoblju.

Unatoč širim gospodarskim neizvjesnostima, izvršni direktor Caprija John Idol rekao je da tvrtka ostaje sigurna u svoje dugoročne ciljeve zbog “dokazane otpornosti industrije luksuza”.

“Nitko od nas ne zna što će se dogoditi u zadnjoj polovici godine, ali čini se da je luksuzna industrija prilično snažna i prilično zdrava”, rekao je Capri tijekom ovotjednog razgovora o financijama.

Ranije ovog mjeseca, talijanski proizvođač superautomobila Ferrari također je povećao svoje smjernice za ovu godinu nakon što je prihod dosegao rekordnih 1,29 milijardi eura (1,33 milijarde dolara) u drugom kvartalu. Ferrari 296 GTB iz 2022. 75-godišnjeg proizvođača automobila, koji ima mogućnosti plug-in hibrida, počinje s 322.000 dolara, prema Car and Driver, dok njegov Ferrari 812 GTS iz 2022. počinje s oko 600.000 dolara. Čak se i rabljeni Ferrariji prodaju za stotine tisuća dolara.

Izvan svijeta luksuza, neke tvrtke također primjećuju snagu u skupljim opcijama. Delta Air Lines je, na primjer, naveo snažniji oporavak prihoda za ponude kao što su poslovna klasa i premium ekonomska u usporedbi s drugim kartama.

Iako je industrija luksuza oduvijek imala određeni stupanj otpornosti, sve veći nesrazmjer bogatstva potaknut pandemijom pridodaje trenutnoj snazi ​​sektora, rekla je Amrita Banta, izvršna direktorica Agility Research & Strategy, specijalizirane za imućne potrošače.

“Raspoloživi dohodak većine imućnijih i HNW (visoke neto vrijednosti) potrošača povećao se jer se manje trošilo na putovanja”, rekla je.

Osim toga, rekla je da je došlo do kulturnog pomaka od recesije 2008. godine i da su potrošači visoke neto vrijednosti danas manje krivi za potrošnju u usporavanju i “osjećaju da imaju pravo trošiti svoje bogatstvo”. Rekla je da je to dijelom odraz ljudi u zemljama u razvoju, gdje bogatstvo raste.

Luksuzne tvrtke možda primjećuju usporavanje potrošnje među 80% svojih kupaca koji su “gotovo imućni”, rekao je Pedraza iz Luxury Institute. Ali rekao je da ti potrošači obično čine oko 30% prodaje.

Umjesto toga, rekao je da luksuzni brendovi često računaju na samo 20% svoje klijentele – ultra-bogatih i vrlo bogatih – za većinu svoje prodaje. A budući da je taj kadar daleko otporniji na inflaciju i recesiju, luksuzne tvrtke imaju tendenciju usporavanja posljednje, rekao je.

“Vrsta klijenata i količina prodaje koju ostvaruju u pravim luksuznim brendovima čini ih super otpornima”, rekao je.

Izvor: CNBC

Ocjenite sadržaj

Kliknite na zvijezdice za glasanje!

Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

Nema ocjena trenutno! Budite prvi koji će ocjeniti sadržaj.

Back to top button